Navigace:Trasy / Česká republika / Olomoucký kraj
Olomoucký kraj
Hejčínské louky
V roce 2011 vybudovaný inline okruh na severozápadním okraji Olmouce. Trasa s nulovým převýšením a dlouhými rovinkami je vhodná pro všechny bruslaře včetně rodin s dětmi. Kvalita povrchu je prvotřídní, s výjimkou západní spojnice u Mlýnského potoka, kterou však není problém vynechat. Celková délka trasy je 3,9 km. S vynechanou méně kvalitní částí měři 3,3 km. Celá trasa vede mezi ovocými sady a poli, stín zde moc nenajdete.
Nezamyslice - Morkovice
Nová cyklostezka (2012) na trase bývalé železniční trati mezi Nezamyslicemi a Morkovicemi v délce 12 km. Je rovinatá s občasnými zatáčkami, na trase je několik křížení s místními silničkami. Ve směru od Nezamyslic do Morkovic nevýrazně stoupá. Po cestě zpět si však užijete přijemně svižné jízdy. Stezka je relativně úzká (do 2 m). Vede mezi poli a není tedy chráněna před sluncem...
U pevnůstky a ke Svatému kopečku v Olomouci
Jde o jednu z mála lokalit, kde se dá celkem slušně jezdit v Olomouci. V podstatě jde o dvě oddělené trasy, ale lze je spojit jednou velmi málo frekventovanou ulicí. Kratší část zčíná v Týnečku u tereziánské pevnosti, kde můžete zaparkovat auto. Tato část trasy potom vede kolem staré parní vodárny směrem na Černovír, ale až do obce se na bruslích nedostanete. Je zde cca 2 km dlouhá asfaltová silnice, která se používá jen k technickým účelům a na bruslení. Potkáte zde i spoustu cyklistů. Celá tato část je bez převýšení.
Dlouhé stráně (1350 m. n. m.) - nejvýše položená dráha v ČR
Přečerpávací vodní elektrárna (PVE) Dlouhé stráně v srdci CHKO Jeseníky se skládá ze tří významných částí. Z technického zázemí s podzemní elektrárnou, dále pak z dolní a horní nádrže. A právě horní nádrž ve výšce 1350 m. n. m. má na koruně hráze účelovou komunikaci, která byla při generální rekonstrukci v roce 2007 pokryta novým a pro brusle velice dobře sjízdným povrchem.
Komunikace tvoří ovál kolem celé nádrže. Má délku 1740 m. Vnitřní okraj cesty je od vlastní nádrže oddělen zábradlím. Nenajdete zde žádné zázemí pro turisty či sportovce. Není zda ani hospůdka, ani toalety, dokonce ani žádný přístřešek, kam by se dalo skrýt v případě nepříznivého počasí. Lavičky zda také nejsou, ale můžete se posadit kamkoliv do trávy a kochat se nádhernou krajinou nebo odpočívat po náročné jízdě.
Prostějov - Bedihošť - Čelčice
Aktualizováno. Nová cyklostezka spojující Prostějov s blízkou obcí Bedihošť a Čelčicemi. Stezka začíná v Prostějově u kasáren, prochází Bedihoštěm a končí u nádraží v Čelčicích. Celá trasa vede mezi poli kolem železniční trati, má šířku přibližně 1,5 metru a je bez výraznějšího převýšení. Občas je na cestě menší kopeček v místě křížení s polní cestou. Stezka je využívána především k jízdě cyklistů do práce a z práce.
Olomouc - park v centru města
Park v centru Olomouce je rozdělen zhruba v polovině silnicí a tramvajovou tratí. Je tam udělán přechod nebo mostík, který se dá dobře přejet, protože tam nejsou schody. V jedné části parku je cyklostezka, na které je krásný hladký asfalt. V druhé půlce parku (Flora) je o něco hrubší asfalt. Ale jezdit se tam dá také pěkně.
Kolem Bečvy
Trasa vede podél řeky Bečvy po cyklostezce 5 GW Bečva. Začíná v Lipníku nad Bečvou a vede podél řeky až k mostu u obce Osek nad Bečvou. Zde je nutno přejet most a pokračovat po silnici pár set metrů až k odbočce vlevo na nepříliš kvalitní místní kmonikaci. Po pár stech metrech zde navazuje nová cyklostezka s kvalitním povrchem, která pokračuje až k mostu u obce Grymov. Zde je nutno překonat silnici a pokračovat po úzkém chodníčku podél řeky. Po chvíli se stezka opět rozšiřuje a vede až k přerovskému lesoprarku, kde se opět velice zužuje. Místy na pouhé 2 metry. Občerstvit se můžete poblíž splavu v Lipníku nad Bečvou a asi o 1,5 km dále u přírodního koupaliště Jadran. Další občerstvení je možné až v Přerově v občerstvení u hřiště.