Navigace:Praha: Hlavní nádraží - Libeň
Praha: Hlavní nádraží - Libeň
Oblast:
Česká republika - Hlavní město Praha - Praha
Obec:
Praha
Délka:
1 km
Typ:
cyklostezka
Tvar:
cesta (tam i zpět po stejné trase)
Povrch:
1
Provoz:
Popis:
Jen několik dní leží nový hladký asfalt na prvním úseku chystané stezky po tělese zrušené železnice (nahrazené novým tunelem pod Vítkovem) mezi Hlavním nádražím a Libní. Zatím je to asi 1 km mezi Krejcárkem a ústím tunelu. Časem to jistě bude jedna z lepších tras v Praze.
Přístup:
Plus:
Minus:
Tipy:
Poznámka:
Mapa:
Fotogalerie:
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Od začátku měsíce se v tunelu mezi Žižkovem a Krejcárkem je osvětlen a celou trasu již nelemují odpadky, páč pražská správa se již snaží :). Trať je oficiálně zkoláudována.
Aktuální délka trati, cca. 3km, viz. mapa
STAV K 6.5.2011 - Pěkná trasa v centru města s minimálním provozem (bohužel je zde i dost pěších se psy a malými dětmi, což vyžaduje zvýšenou pozornost). Strana od Krejcárku je ze začátku celkem zaneřáděná (kamínky a hlína), ale nic strašného. Po cca 150 m následuje luxusní povrch až k ústí tunelu, ve kterém je bůh ví proč povrch o dost horší a zvlněný (chce to i vlastní světlo, není vidět pod nohy a instalovaná světla nesvítí). Na žižkovské straně následuje krásný pozvolný sjezd až k hlavnímu nádraží. Přimlouval bych se za kompletní úklid povrchu trasy a jejího okolí, pak půjde o jednu z nejlepších tras v Praze. Kolečko od Krejcárku k hlavnímu nádraží a zpět cca 5 km.
Včera jsem byl zkusit tuto trasu. Cesta široká, asfalt hladký. Stále se však v okolí pracuje - proto ty fleky na asfaltu. Na cestě občas štěrk - nic strašného, v jízdě neomezuje, rozježděné potkany jsem neviděl:) V tunelu asfalt zvlněný, tunel není zatím osvětlen, z jednoho konce na druhý sice vidět je, ale v prostřední části tunelu si nevidíte pod nohy - opět nic hrozného, dá se jet v klidném tempu. Výše se píše, že stezka byla slavnostně otevřena. Nevím, ale nikde žádné dopravní značení, že by se jednalo o stezku pro cyklisty nebo pro chodce. Před tunelem je značka zákaz vstupu, proto jsou tam ty panely (dost otravné, když je musíte furt přelézat). Ve směru od Krejcárku cesta slouží pro vozidla údržby přilehlé železniční trati (Nové spojení). Nikde jsem si nevšiml jakékoli značky, která by říkala, že se jedná o stezku pro chodce či cyklisty. Abych to shrnul, široká cesta, dobrý asfalt, málo lidí, industriální prostředí. Jezdilo se mi tam dobře - jen ty panely...Po skutečném otevření to bude pěkná cca 3 km dlouhá trasa.
Zdravim. Bydlim na Zizkove a taky se na tuhle cyklostezku uz moc a moc tesim. Bude to parada - dostat ze z Hlavniho nadrazi uplne mimo auto premavky na Zizkov nebo pak dal treba do Troje. Trasu jsem si zatim neprojel, ale fotky na netu vypadaji docela exkluzivne a diky vedeni po byvale zeleznicni trati nepredpokladam zadna prudka stoupani/klesani. Jsem rad, ze magistrat Prahy 3 kromne odtahovani aut, vybirani parkovnyho a rozdelovani dotaci kamaradum (viz. Akropole) dela taky alespon neco pro lidi. Doufam, ze to do leta 2010 stihnou cely dodelat.
Hoj,
Už je stezka dokončena? Jak je to dlouhé?
díky za info :)
Tunel je vyasfaltován, nalajnován a vybaven osvětlením. Celá stezka je tedy propojena - tunel je bohužel (30.6.2010) u portálů zatarasen panely odzdi kezdi, které se musí přelézat - a má něco přes 3 km.
Trať je široká a hladká, od mostu k tunelu táhlé mírné stoupání, jinak plochá. Přestože je zbrusu nová a prakticky dokončená včetně úklidu - vypadá nějak špinavě a zanedbaně. Písek, prach, kamínky, mastné skvrny (dokonce snad hůř než mastné). Ale třeba to ještě vezmou hadicej.
Region Revue - červen 2010
...byla 24. května slavnostně otevřena – na kole přijel i pražský primátor Pavel Bém. Celkový účet za 3200 metrů nové trasy pro cyklisty – bezesporu pěkné, zajímavé a coby příspěvek k příležitostem pro volnočasové aktivity ve městě určitě užitečné - se vyšplhal do výše 20 milionů.
Zdá se vám to moc? Ve skutečnosti mnohem více milionů na své utracení v souvislosti s cyklostezkou pod Vítkovem teprve čeká. Výstavba cyklostezky pod Vítkovem od Bulhara ke Krejcárku je totiž jen první částí. V budoucnu se počítá s tím, že stezka dovede cyklisty až na Balabenku - a vyhne se stávající silniční síti. Aby to bylo možné, bude postaven šedesátimetrový most. Jen jeho samotná stavba si vyžádá třicet milionů korun, další peníze spolknou výkupy pozemků.
„Méně nákladné úseky jsme už postavili, teď jsou na řadě ty finančně náročnější,“ řekl novinářům šéf cyklistické pracovní skupiny magistrátu Pavel Polák. I ty „levné úseky“ však přišly na pět milionů korun za kilometr...
Časem to jistě bude jedna z lepších tras v Praze.
Nade vší pochybnost :). Zatím spíš zajímavost, nejbližší okolí bezútěšné (ale výhled na Prahu už úžasný). Je to hodně široké (4 m), po stranách navíc několik zálivů. Ona to měla původně být rekreační cesta přes park na Vítkově a že se tunel zbourá. Jenže tunel se teď použije a návaznost na park nebude, takže z toho bude ryze bicyklistická magistrála.
Šel jsem ještě dál po štěrku skrz tunel (ten má dobrých 300 m) a po snesené trati, kde už jsou zabetonované obrubníky až k mostu "Velká Hrabovka" (to je ten bývalý železniční horní přes Husitskou u Muzea AČR - ten dolní most u divadla Ponec už zbourali).
Od Velké Hrabovky je pod Řehořovou a Příběnickou zase dokončený 1 km úsek až k Hlavnímu nádraží, vede až přes železniční most přes Seifertovu.
Ohromný. Jedinečný. Tak dlouhým tunelem a přes tak vysoký most a navíc do samého centra města se po vyhrazené stezce málokde projedete.
Od Bulhara na Krejcárek by to mohlo mít 3 km.
Tak jsem po dlouhé době zkusil, jak to tam vypadá. Bohužel se to nezlepšuje. Jen panely, které z obou stran zatarasovaly vjezdy do tunelu, jsou povalené, už je nemusíte přelézat.
V tunelu asfalt hodně zvlněný a na něm kamínky právě té velikosti a tvaru, co vás spolehlivě podtrhne. Vidět ovšem nejsou, bo tma (no jako v tunelu). Radím jet krokem.
Jinde psi bez vodítek (což je spíš dobře), ale zato hodně a všude: prakticky tam není nikdo jiný. Závěje prachu, písku a špíny, okousané klacky, nas...o, nablito. Několik roztřískaných flašek. Desítky (možná přes sto) divných mastných fleků se zbytky bílorůžového slizu a chlupů uprostřed. Dohladka rozježdění chcíplí potkani je to nejpřijatelnější, co mě napadlo.
A přístup na hlavním nádraží, kde se dalo (přes jedny nebo dvoje koleje) vlézt rovnou do metra, hlídají fízli.
Stezka už je v celém úseku vyasfaltovaná. Na libeňské straně už svítí i lampy. Hotové je i schodiště ze sídliště Invalidovna (zatím zatarasené panely). Tunel je také hotový (dokonce i nalajnovaný), ale zatarasený betonovými panely. Škoda, že v tunelu není využitá celá jeho šířka. Stezka je u každé stěny zúžena o cca metr. Na žižkovské straně chybí doplnit už jen pár laviček a upravit terén v nejbližším okolí stezky. Sympatické je, že se přímo ze stezky dostanete do čajovny a o kousek dál do jedné hospůdky se zahrádkou.
Na první pohled to vypadá, že otevření stezky je na spadnutí. Otázkou je, jestli se nebude půl roku čekat na kolaudaci a (nebo) na nějaký příhodný okamžik pro sbírání politických bodů (např. před podzimními volbami). :o(
Když jedete z Krejcárku k Bulharu, připadá vám to, že za tunelem jste se dostali do úplně jiného světa... Vůně stromů a keřů, které stezku obrůstají z obou stran, oprýskané fasády zadních traktů žižkovských domů, zpěv ptáků, sem tam nějaký výkřik z otevřeného okna... Pro rodilého Karlíňáka balzám na duši. :oD
stav po zimě stále stejný - v tunelu světla nesvítí, na jeho okrajích povalené betonové zábrany, schodište z invalidovny stále zavřeno. na žižkovské straně neskutečný nepořádek - město koupilo odpadkové koše, ale už nedomluvilo jejich vysypávání? asfalt by potřeboval uklidit (kamínky, klacky, odpadky..), okolí místních domů většinou taky nic moc. jen kolem lamp někdo čerstvě nasázel kytky (??)
jinak docela použitelná cesta. délka necelé 3km, převýšení na jedné straně 80m, na druhé 65m, v tunelu se hodí vlastní světlo. těsně kolem stezky (zatím) 3 hospody na občerstvení :-)