Navigace:Obřany - Bílovice
Obřany - Bílovice
Oblast:
Obec:
Délka:
Typ:
Tvar:
Povrch:
Provoz:
Popis:
Cyklostezka s novým povrchem (04/2009), která vede z brněnských Obřan do Bílovic nad Svitavou. V Brně začíná na Babické ulici nedaleko konečné zastávky tramvaje č. 4. Vede krásným údolím řeky Svitavy a končí u výletní restaurace na Fügnerově nábřeží v Bílovicích nad Svitavou.
Téměř celá trasa je krytá lesním porostem či úbočími hlubokého údolí. Díky tomu je zde i v létě příjemný chládek. První část stezky z Obřan k rozcestí u zříceniny hradu Obřany je zvláštní tím, že povrch cesty je vyspádován k řece. Při bruslení máte proto pocit, že vám jedna noha "ujíždí". Díky tomu se však po dešti na cestě nedrží voda a stezka rychle osychá.
Protože je stezka vedena pod stromy, lze v budoucnu očekávat její znečišťování spadaným listím i větvičkami. Také je vidět, že z prudkých strání bude na stezku v důsledku eroze padat kamení a hlína.
Velice nebezpečné jsou podjezdy po mosty. Silnička v těchto místech většinou prudce zatáčí a není vidět, zda se z druhé strany neblíží nějaké nebezpečí. Proto si v těchto místech dejte obzvláštní pozor, velmi zpomalte, ať případně stihnete úplně zastavit, pokud v protisměru pojede auto, cyklisté nebo jiní bruslaři.
Vzhledem k očekávanému "hustému" provozu, nedoporučujeme jízdu více bruslařů (či cyklistů) vedle sebe.
Přístup:
Začátek trasy v Brně je na Babické ulici v městské části Obřany. Bohužel přímo v Babické ulici je zákaz stání, takže auto doporučujeme zaparkovat na konci Obřanské ulice přímo pod železničním mostem (GPS: 49°13'40.615"N, 16°39'7.069"E).
Dobře se parkuje na opačném konci trasy v Bílovicích nad Svitavou přímo u výletní restaurace na Fügnerově nábřeží (GPS: 49°14'45.084"N, 16°40'30.888"E). Ve slunečných volných dnech bude místní parkovišťátko určitě dost přeplněné :-(.
Plus:
Atraktivní trasa, docela dlouhá, od občerstvení na začátku k hospodě na konci, krytá před sluncem, krásná příroda, čistý vzduch.
Minus:
Cesta vede lesem - lze očekávat znečištění za stromů, ale také sesunutou hlínu a kamení ze strání. Na provoz, který tu panuje, je příliš úzká - dbejte zvýšené opatrnosti a jezděte jen jednotlivě za sebou. Okraj povrchu je ze sypaného štěrku, který se často dostává na cestu.
Tipy:
Při podjezdech mostů (3x) není vidět, kdo přijíždí z drué strany mostu - jezděte jen jednotlivě za sebou a most podjíždějte velice opatrně.
Poznámka:
Fotografie cyklostezky těsně před vyasfaltováním si můžete prohlédnout v našem článku Brno: Rodící se cyklostezka.
Mapa:
Zobrazit místo Obřany - Bílovice nad Svitavou na větší mapě
Fotogalerie:
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
ahoj,
pojedete-li z Obřan do Bílovic, a bude mít chuť pokračovat, tak silně doporučuji zkusit jet po silnici 374 směrem na Adamov. Je potřeba překonat asi 200m úsek kde na cestě není asfalt ale "kočičí hlavy", a to primo v Bílovicích.Potom následuje asi cca 5km čistého hladkého asfaltu. To projetí je pouze dočasné, protože se na v tom 5km opravuje cesta a je tam uzavírka (tuším že do konce roku), tzn. auto potkáte velmi velmi ojediněle. Už jsem to jel po třetí a nepotkal jsem auto ani jednou (jezdím ráno mezi 6-8 hodinou). Pokud v tom 5km ten úsek cesty který se opravuje nějakým způsobem překonáte, lze pokračovat dál...
Máme dcerku necelé dva roky, tedy možnost veškerého sportování se nám scvrkla na kola a inline. Za měsíc se narodí druhé dítě, které se neudrží v cyklosedačce, zůstanou tedy pouze brusle. Proto jsem uvítal vznik cyklostezky Obřany Bílovice, poprvé jsem si ji projel minulý týden a spokojenost. Asfalt slušný, oproti Olympii dobrá šířka, nepere na vás slunko, mírná zvlnění terénu cestu ozvláštňují, paráda. Dnes jsem se vydal znovu. Parkoval jsem auto jak minule na Babické, načež mě domorodec upozornil, že jsem v zákazu zastavení. A ono opravdu. Tak jsem to dal pod viadukt, naložil malou do kočárku a s kočárkem se vydal klopýtat na bruslích nejprve po blátě, pak přes hrbaté koleje do kopečka na Babickou (ten kopeček je pak nepříjemný na zpáteční cestě). Zajímala by mě jedna věc - to skutečně nikoho při projektování stezky za 7 mil. nenapadne, že tam bruslaři musí nějak dojet a zaparkovat? Jezdit s botama v báglu odmítám, už tak toho vezu dost pro malou. Další věc je přesahující štěrk na krajích na úrovni asfaltu. Každému, kdo se pouští do realizace podobného projektu, bych povinně naordinoval cestu na Donauinsel nebo někam, kde cyklostezka funguje. Ten štěrk je krajně nepříjemný a pokud se to nebude tak dvakrát do měsíce čistit, bude tato stezka díky bordelu ze stromů a okolí pro bruslaře mrtvá. Rovněž restaurace v Bílovicích je s tím štěrkem po celé zahrádce k bruslařům dost nepřátelská, bylo mi řečeno, že prý je to v pronájmu od Sokola a nemohou s tím nic dělat. Tímto tedy zdravím dědky z Bílovického Sokola a přeji jim brzké rozsvícení v hlavě. Ono přelez přeskoč nepodlez je pěkné heslo, ale pro inline se moc nehodí.
Jel jsem to dnes poprvé, jak jsem očekával měl jsem pád, najel jsem na kamínek či klacík. Mám dvě připomínky: 1. U vjezdu je postesk, že na stezku vjíždějí automobily a policie to nekontroluje. Doporučuji "ruský zákaz vjezdu" - tedy panel přes silnici, nebo sklopný sloupek, pokud tam musí obsluha. 2. Stezka je vedena lesem a na okraji má štěrk, proto se přimlouvám u zřizovatele aby prováděli strojové čištění stezky (např. v Norsku zcela běžné, dokonce i mimo sezónu). Bez čištění bude brzy použitelná jen pro pěší a cyklisty.
Souhlas s předchozím komentářem - tato trasa je spíše pro zkušenější bruslaře.
Začátečník ji také zvládne, ale určitě mu ji znepříjemní větvičky popadané z okolních stromů (zvláště po větrných dnech v některých úsecích opravdu mnoho), kamínky (které jsou použity na okraje stezky) či podjezdy, které jsou nepřehledné, prudší a při větším provozu (tedy skoro vždy)opravdu nutno přibrzdit.
Na stezce převažují spíše cyklisté cca 80% a najde se i pár běžců, procházejících. Naštěstí je většina účastníků ohleduplná a drží se své strany a za sebou.
Trasa není rovinkou, ale skládá se z menších kopečků, tudíž si ji bruslař užije. Chybějící zábradlí v některých nebezpečných místech je jen otázkou času a pak už jen pohodovou cestu :-)
Tak po dnešní premiérové jízdě bych ráda okomentovala: 1) nás mírně zaskočil kopcovitý terén. Ale jen ze začátku, pak jsme si zvykli na to, že to není jak v Komárově po rovince lážo plážo, ale, že musíme taky občas trochu máknout 2) bylo vlhko a na povrhcu se držela voda a ulpělé listí 3) takřka žádný provoz, jen pár cyklistů, minimum in-linistů 4) díky kopcům asi účast maminek s kočárky a dětí nehrozí, takže i do budoucna očekáváme poměrně dost prostoru na stezce (PS to není nic proti maminkám a dětem! :-) ) 5) zatáčky, ach ty zatáčky! Jak už tady kolega v jiném komentáři zmiňoval, je to opravdu docela "o hubu", páč když trasu neznáte a nevíte kam vede a taky zda-li z druhé strany někdo nejede, tak je to docela adrenalin. Takže opatrně do zatáček, brzdit, brzdit a ještě jednou brzdit. Sečteno podtženo - doporučuji zkušeným bruslařům, kteří do toho umí "šlápnout", aby to i do kopečků jelo. Bruslím zdar! :-)