Navigace:Sen bruslaře: Nekonečně dlouhá trasa

Sen bruslaře: Nekonečně dlouhá trasa


Autor:marbaZveřejněno:09 Listopad 2004

Jsou trasy, po kterých se obvykle pohybujete na bruslích, příliš krátké? Pak se nechte zlákat na inline stezku, která je tak dlouhá, že jejího konce pravděpodobně za jeden den jízdy vůbec nedosáhnete.
Tento skvělý bruslařský terén začíná na území Bratislavy a vede kolem Dunaje až k vodnímu dílu Gabčíkovo. Alespoň pro obyvatele jižní Moravy je to terén vcelku snadno dosažitelný. Škoda jen, že vlakem se do Bratislavy cestuje již za mezinárodní jízdné.
Nástup na trasu je možný na parkovišti pod Starým mostem v Bratislavě-Petržalce nebo kdykoliv později na trase. Pojedete-li od centra Bratislavy přes Starý most, tak ihned za mostem odbočte vpravo a po pravé straně dole u Dunaje již uvidíte ono parkoviště. Cyklostezka prochází právě mezi tímto parkovištěm a Dunajem a po ní se vydáte ve směru toku řeky.

Jsou trasy, po kterých se obvykle pohybujete na bruslích, příliš krátké? Pak se nechte zlákat na inline stezku, která je tak dlouhá, že jejího konce pravděpodobně za jeden den jízdy vůbec nedosáhnete.

Tento skvělý bruslařský terén začíná na území Bratislavy a vede kolem Dunaje až k vodnímu dílu Gabčíkovo. Alespoň pro obyvatele jižní Moravy je to terén vcelku snadno dosažitelný. Škoda jen, že vlakem se do Bratislavy cestuje již za mezinárodní jízdné.

Nástup na trasu je možný na parkovišti pod Starým mostem v Bratislavě-Petržalce nebo kdykoliv později na trase. Pojedete-li od centra Bratislavy přes Starý most, tak ihned za mostem odbočte vpravo a po pravé straně dole u Dunaje již uvidíte ono parkoviště. Cyklostezka prochází právě mezi tímto parkovištěm a Dunajem a po ní se vydáte ve směru toku řeky.

Trasa je vedena po pravém břehu Dunaje po velmi kvalitní cyklostezce směrem na jih k obci Čunovo a pak případně ještě dále kolem vodního díla Gabčíkovo. Od Starého mostu do Čunova je délka trasy asi kolem 18 km. Až k hrázi vodního díla Gabčíkovo to může být asi dalších 30 km. Kolem tohoto vodního díla jsme však nejeli a nevíme, jaký je tam povrch. Dle údajů z doslechu je to však terén dobře sjízdný. Pokud byste se tam někdy dostali, budeme rádi, když nás budete o kvalitě trasy informovat.

Dle informací od místních bruslařů je možno jet i po levém břehu Dunaje, kde je prý také vysoce kvalitní cyklostezka. Nástup na levobřežní trasu je možný u spalovny firmy Slovnaft.

Aby si cyklisté a bruslaři navzájem nepřekáželi, jsou často souběžně vedeny dvě samostatné cesty. Jedna pro bruslaře a jedna pro cyklisty. Obrázky nastříkané na asfalt pak upozorňují, kdo je na stezce pánem.

Celá stezka až do Čunova je lemována množstvím bufetů. Kousek před obcí Rusovce jsme narazili na mobilní půjčovnu a servis bruslí, který byl provozován firmou Arsenal (www.inlineshop.sk). Brusle značky Rollerblade zde půjčovali zadarmo, ochotně vysvětlovali, jak se provádí základní údržba bruslí, ale třeba také, jak lze otevírat, čistit a mazat ložiska. Koupat se dá např. v nedalekém Rusovském jezeře.

Ve srovnání s bruslením ve vídeňské oblasti Donauisle má tento terén tyto nevýhody: horší přístup ke koupání, málo stínu, absence stezek v centru Bratislavy. Ale také tyto výhody: je tu laciněji, lépe se zde domluvíte. Obecně lze ale řící, že je tato trasa skvělá a například v Česku téměř nemá konkurenci.

Chcete-li si pořídit mapu této trasy, pak doporučujeme mapu číslo 143 - Gabčíkovo (1:50.000) z Edice turistických map vydávané Vojenským kartografickým ústavem.

Během našeho letního pobytu v Bratislavě jsme projeli nejen tuto trasu, ale také jsme se zúčastnili skvělé noční jízdy na bruslích ulicemi Bratislavy. Fotografie z této akce jsme před nedávnem zveřejnili v článku Fotogalerie: <bratislava-inline>. Podrobné informace k akci naleznete na adrese www.bratislava-inline.sk.

Tento víkend jsme jeli úsek od věže UFO k hrázi Čunovo (po pravém břehu po proudu) - cca 20 km. Nejnovější poznatky jsou takové, že Starý most je zbořen a nejspíš se zde staví nový, takže v místech, kde by měla vést stezka, je staveniště, čili je nutné tento úsek objet. Objížďka je značená. Místy musíte přešlapat a kousek se jede po nerovné dlažbě.
Jinak povrch samotné stezky pro mě byl docela zklamáním. Pěkně to vibruje do chodidel. Nicméně jet se dá, zážitek pěkný, ale jsem ráda, že zpátky jsme stihli autobus a už jsem to znovu jet nemusela :-).

Minulý týden jsme si dal tenhle výlet (tedy se základnou uprostřed v Čunově nejprve k přehradě v G. a zpátky a pak do Bratislavy a zpátky). Naštěstí nijak moc nefoukalo, dvakrát sprchlo a minula mě buřina, ale zůstal jsem v suchu, i když do Blavy jsem jel po mokrém. Trasa není špatná, ale z úžasného očekávání se dostavilo trochu zklamání z kvality povrchu. V úseku Blava - Čuňovo není povrch špatný, ale z pohledu jezdiče zmlsaného německými stezkami DOKONALÝ teda rozhodně není. Po hrázi gabčíkovského přívodního kanálu je to ještě horší - takové hrubozrnné a občas je vidět, jak se na jeden náklaďák míchači kdesi v asfaltárně "utrhla ruka" - pár desítek metrů stojí za prd a pak zase pár desítek metrů je úplně hladkých, jak jedné fůře kamínky přidal, a druhé ubral. Ne, že by se nedalo - dá se, ale není to na žádné velké závodění a po 91 km jsem měl kolečka opotřeběná podstatně víc, než z 500 km na Ladróně. Opravdu perfektní asfalt je až tak 2 km před gabčíkovskou hrází, tam to fičí dokonale... Ale celkově spokojenost a zajímavá zkušenost :-)

Poslední komentáře